Cuzco! - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Iris Bokkes - WaarBenJij.nu Cuzco! - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Iris Bokkes - WaarBenJij.nu

Cuzco!

Blijf op de hoogte en volg Iris

08 September 2012 | Peru, Cuzco

Vanaf vorige weer zaterdag heb ik helaas twee! soorten parasieten onderdak gegeven, dus ik ben een paar dagen enorm ziek geweest. Gelukkig ging het allemaal erg snel toen dinsdag de dokter kwam. Nog geen vier uur later waren alle tests gedaan en kon ik aan de medicijnen beginnen en de dag erna kon ik dan eindelijk voor het eerst naar de Spaanse school.

De Spaanse school is echt super leuk. Wel zitten er veel Nederlanders! Erg leuk is dat de meeste mensen ook alleen zijn gekomen, en daarom neemt iedereen wel initiatief om dingen te gaan doen, dus mijn komende tijd zit alweer aardig vol gepland! Zo ga ik morgen quad rijden ergens in de bergen en volgend weekend naar het Titicacameer:)
Deze week heb ik enorm veel werkwoorden en vervoegingen moeten leren! Alles wordt wel in het Spaans gedaan, maar gelukkig is onze leraar ook goed in gebarentaal. En voor onze woordenschat krijgen we leuke pixar short movies te zien, die we vervolgens moeten beschrijven!

Met Pauline en Enrique heb ik nog bij een super luxe restaurant Lomo saltado, een gerecht uit Cuzco, gegeten, het kan nu.. En dat is echt heeeeel lekker! Er was die dag ook een feest, waarvan we nog steeds de reden niet weten, met allemaal dansers en mensen in kostuums wat ook erg leuk was, zie de fotos! Ook heb ik geleerd om af te dingen op de marktjes:) Ze geloven toch niet dat ik Peruaans ben en daarom laten ze me natuurlijk wat meer betalen, maar weglopen lijkt goed te werken.
Niet alleen laten mensen je meer betalen als je blond bent, maar ook willen ze met je op de foto. Toen ik met Pauline op plaza de Armas was, werden we aangevallen door een groep Peruanen(ook ouderen) die om en om met ons op de foto wilden!
Die avond zijn we ook nog uiteten geweest, nu met Lena van de Spaanse school erbij, dat was weer wat heel anders, er zaten vooral Peruanen en voor het hele menu waren we 5 soles kwijt! Uiteten gaan we daarom erg vaak hier:)

Met Joshua en Pauline heb ik geprobeerd om sacsayhuaman, oude inca ruines, te bekijken. Het was een hele trip om omhoog te lopen in de warmte, en toen bleek dat ze er nogal veel geld voor vroegen. Maar omdat we door bosjes achter het betaalhuisje waren gelopen, hebben we zo'n twee minuten de ruines kunnen bewonderen, daarna werden we helaas weggestuurd. Maar het was de warme trip waard!

In Cuzco is het overdag in de zon heel warm en in de zon verbrand je snel. Maar snachts en in de schaduw is het weer enorm koud en dan heb je gewoon een winterjas nodig, waar ik vooral in het begin heel erg aan moest wennen!

Nu is er trouwens geen water in het gastgezin. Ergens schijnt een hoofdleiding geknapt te zijn waardoor een heel gebied geen water heeft! MAar gelukkig is het gastgezin voorbereid en is er nog een beetje water over om te koken. Nu maar hopen dat het morgen weer opgelost is!

Als laatste zal ik nog wat fotos plaatsen van hoe er op markten met het vlees wordt omgegaan. En ze verkopen zelfs bekken van koeien en paarden!

Hasta luego!

  • 09 September 2012 - 10:39

    Ria:

    Mooie foto's.
    Fijn dat je weer beter bent.
    Groet uit Amersfoort

  • 09 September 2012 - 13:35

    Berna Bork:

    Hoi Iris, ik volg je. wat fijn om via de foto,s een beetje met jou mee te leven. Zo te zien nemen sze het niet zo nauw met de hygiëne. Alles laten bakken op hootg vuur lijkt me. Ik hoop dat er veel fruit te koop is voor jou. Wat vervelend dat je ziek bent geweest maar misschien ben je nu resistent en prik jij de parasieten en niet andersom.
    Dikke knuffel van jouw tante Berna

  • 11 September 2012 - 18:11

    Tineke Verbeek:

    lieve iris, gelukkig weer beter, wat voor wonder medicijnen heb je gekregen?
    je beleeft al het een en ander, leuk dat er meer meiden alleen zijn, kun je mooi met elkaar dingen ondernemen. Heb je wat aan je cursus spaans die je in nederland gevolgd hebt?

    Blijf vooral veel foto's maken want dan is je tekst nog duidelijker.

    succes met alles,

    groetjes

    tineke

  • 16 September 2012 - 19:07

    Francien:

    Hallo Iris,

    je moeder vertelde enthousiast over je belevenissen, terwijl je nog maar kort in Peru bent .
    Zelfs al goed ziek geweest. Gelukkig weer beter en volop aan het genieten.
    Wat een ervaring en wat heerlijk, dat iederen kan mee genieten van je verhalen en mooie foto 's.
    Vel succes met je spaanse lessen en we blijven je volgen.

    Groeten,
    Bernard en Francien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Actief sinds 24 Aug. 2012
Verslag gelezen: 606
Totaal aantal bezoekers 35473

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2012 - 15 Januari 2013

Vrijwilligerswerk Peru

Landen bezocht: